יום חמישי, 31 בינואר 2019

מוזיאון הוותיקן ברומא

מוזיאון הוותיקן ברומא הוא אחד מהמוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם. הוא בעיקר חשוב כמובן לנצרות אבל מעבר לעניין הדת יש בו את אחד מאוספי האמנות הגדולים והמרשימים בעולם. מוזיאון הוותיקן מושך אליו המון תיירים מכל העולם, גם כי יש בו אוסף מדהים של ציורים של ציירים מפורסמים וגם חפצי אמנות נוספים של אמנים. המוזיאון הוא חלק ממדינת הוותיקן שנמצאת ברומא ונחשבת למדינה הקטנה בעולם. יחד עם המוזיאון תוכלו לראות גם את גני הוותיקן והקפלה הסיסטנית ולבלות יום שלם של תרבות, היסטוריה ואמנות בקרית הוותיקן.

מוזיאון הוותיקן ברומא מציג מעל 20,000 יצירות אמנות נדירים כולל פסלים מיוחדים, ציורים מדהימים, פריטים היסטוריים ופריטי אומנות יקרי ערך שנאספו על ידי אפיפיורים במהלך מאות השנים האחרונות, מוזיאוני הוותיקן מורכבים ממספר מוזיאונים, גלריות וחדרים שונים, שכל אחד מהם כולל אוסף עצום של ציורים מיוחדים ופסלים. המוזיאון מלא מפה לפה לאורך כל השנה כולל בחורף ויש לא מעט תורים בקופות שלו שמגיעים לפעמים לשעות של המתנה. באופן מוזר רוב האנשים לא שמעו על האפשרות להזמין כרטיסים לוותיקן ללא תור ונאלצים להמתין המון זמן כדי לרכוש כרטיסים ולבזבז זמן יקר.

אם אתם מוכנים לעמוד שעות בתור לוותיקן כדי להיכנס חינם אז כדאי שתדעו שבכל יום ראשון הראשון של החודש יש כניסה חינם וגם ב-25 לחודש דצמבר. קחו בחשבון שההמתנה היא מטורפת וחלקים מהוותיקן סגורים באותו יום. אנחנו ממליצים להגיע ביום אחר אחרי שהזמנתם כרטיסים ולא לבזבז זמן על המתנה בתורים. את הזמן שתחסכו תוכלו לנצל בטיול ברומא לאתרים נוספים וגם לביקור טעים במסעדות, פיצריות וגלידריות בבירת איטליה. אם אתם אנשים שמעדיפים סיורים אז תוכלו להזמין סיור באנגלית מאתר כרטיסים במחיר סביר ואם תרצו סיור בותיקן בעברית אז תוכלו ליצור קשר עם אחד מהמדריכים הישראלים שגרים ברומא ולהזמין בעלות של לפחות 50 יורו לאדם לא כולל מחיר כרטיס הכניסה למוזיאון.

אחרי שתסיירו במוזיאון תוכלו לטייל סביב הוותיקן ולראות את גשר המנעולים המפורסם וגם להסתובב בסמטאות הקטנות ולגלות מסעדות מקומיות טובות ומאפיות מעולות. הדברים הטובים ברומא מסתתרים בסמטאות הקטנות שלה.