יום שני, 12 בינואר 2015

טיפים לנוסעים לרומא - אטרקציות מלונות תחבורה מסעדות


הותיקן ברומא
רומא בירת איטליה הפכה להיות יעד פופולרי מאוד בקרב ישראלים וזאת בגלל דילים זולים יחסית לאירופה, טיסות יחסית זולות וקצרות של 3 שעות לכיוון, יופייה של העיר והאתרים המרכזיים בה כמו הותיקן, הקוליסאום, המדרגות הספרדיות, גני וילה בורגזה ועוד. לפני שמזמינים דילים לרומא מומלץ לקרוא את מדריך נוסעים זה ולקבל טיפים שימושיים וגם להיכנס לפורומים ואתרים על רומא איטליה המלצות ולהתעדכן.

טיפים לנוסעים לרומא איטליה - מדריך מעודכן 2018:

כמה עולים דילים לרומא? דילים זולים לרומא תוכלו למצוא בעיקר בחורף בינואר או בפברואר וגם בדצמבר לפני כריסמס שאז יש דילים זולים יחסית ברמה של 500$ ל3 לילות ומעלה. שימו לב כשאתם עושים השוואת מחירים, חלק מהמחירים מוצגים בדולר וחלק באירו ולכן חשוב להמיר לשקלים ואז לעשות השוואת מחירים בין חברות תיירות. מומלץ לנסוע מעט לפני כריסמס וליהנות ממחירים זולים וגם מאווירת טרום חג. טיסות לרומא אפשר להזמין דרך ריינאייר במחירים זולים מאוד של החל מ96$ הלוך חזור כולל מזוודת טרולי עד 10 ק"ג ותיק קטן.

מחירי אטרקציות ברומא וזמני תור: יש מספר אטרקציות חובה ברומא כמו הקוליסאום שמומלץ להגיע אליו מוקדם בבוקר כשאר הוא נפתח ב9:00. מחיר כניסה לקוליסאום הוא 12 יורו לאדם ומשך זמן השהיה שם עד שתשתעממו הוא שעה עד שעה וחצי. הכניסה לותיקן היא חינם אבל על חלק מהמקומות בותיקן ועל כניסה למוזיאונים תשלמו סכום של 16 יורו. יציעו לכם סיור מודרך בעלות של 40 יורו אבל לא מומלץ לקחת אותו. זמני המתנה בכניסה לותיקן יכולים להגיע לעד 3 שעות. מומלץ להגיע מוקדם. כמו כן מומלץ לטייל ברחובות רומא ובגנים היפים כמו גני בורגזה שיש שם גלריות ומוזיאון. 

תחבורה ציבורית - התחבורה הציבורית ברומא היא לא מהמשובחות. האוטובוסים עמוסים מאוד וצריך לקנות כרטיסי אוטובוס לפני שעולים לאוטובוס בחנויות מסויימות. הנהגים באוטובוס לא בודקים כרטיסים ולא מתעסקים בזה בכלל אלא סומכים על זה שאנשים שילמו על הנסיעה. מידי פעם יש כרטיסנים שמבצעים ביקורת. מבחינת מוניות יש הרבה והמחירים סבירים לחלוטין. יש גם רכבת תחתית מהירה בעיר שמגיעה להרבה מקומות מרכזיים. צריך להיזהר מכייסים. מחירי השאטלים משדה התעופה למלון במרכז העיר הם בערך 15-20 יורו לאדם. מומלץ להזמין מראש.

אוכל ברומא - האוכל הפופולרי ברומא הוא כמובן פיצה שתוכלו למצוא בפיצריות רבות במשקל. פיצה בגודל של בערך משולש וחצי בארץ תעלה לכם 4 יורו והיא כמובן הרבה יותר טעימה. מומלץ לאכול בכמה שיותר פיצריות ולחוות טעמים שונים. ברומא תוכלו למצוא גם גלידריות משובחות, מסעדות כשרות יש ברומא ברובע היהודי אך הן פחות טובות מהמסעדות הלא כשרות ברומא. מי שמעדיף דווקא לאכול שווארמה יוכל למצוא שווארמיות של מהגרים טורקים ברומא.

מלונות ברומא - המלונות ברומא הם די בסיסיים אז אל תצפו למשהו מפואר. החדרים קטנים ולא מאובזרים ומשמשים ללינה ולא מעבר לזה. השירות בינוני במקרה הטוב וכך גם ארוחות הבוקר. אם הגעתם לרומא אז תנצלו את העיר המדהימה לטיול לאורך כל היום ולמלון תגיעו רק לישון. בכל מלון יש מפות חינמיות מפורטות שיכולות לעזור לכם להתמצא בעיר. שימו לב: לפני שתעזבו את המלון תדרשו לשלם מס רומא בגובה של 4-8 יורו לאדם על כל לילה ששהיתם במלון. מומלץ להזמין מלון במקום מרכזי ליד המדרגות הספרדיות וזאת כדי להיות קרובים להכל ולא לבזבז זמן בנסיעות בתחבורה ציבורית. מומלץ להזמין מלון דרך אתר השוואת מלונות שיחסוך לכם המון כסף.

קניות ברומא - רומא יקרה וכך גם הדיוטי פרי שלה. יש לא מעט חנויות אופנה ברומא עם בגדים ונעליים שלא מוצאים בארץ אך המחירים יקרים. מומלץ לבקר בחנות זארה בת 7 הקומות. למי שיש ילדים מומלץ לבקר בחנות של דיסני אבל להכין את הארנק למחירים הגבוהים. ישנם דוכני מזכרות אבל גם שם לא זול.  אם אתם רוצים לעשות קניות בסופרים ברומא אז דעו שהמחירים זהים לארץ.

הרובע היהודי - הרובע ממוקם קרוב לקוליסאום ויש בו בית כנסת מפואר ומוזיאון. הכניסה לבית הכנסת לתפילה היא ללא תשלום וכניסה למוזיאון עולה 11 יורו והוא פתוח בין השעות 11:00-18:00 האזור מאובטח מאוד ע"י המשטרה ולבית הכנסת אסור להכניס מצלמות, סלולרים ותיקים. ברובע יש חנויות כשרות, מסעדות כשרות חלביות ובשריות, גלידריה טובה מאוד, סופר כשר ועוד.